ستاد بازسازی عتبات عالیات بخش کاکی

جهت ارتباط بهتر با« ستاد بازسازی عتبات عالیات بخش کاکی» و بازگویی یخشی از فعالیتهای این ستاد این وبلاگ طراحی شده است امید است با نظرات و پیشنهادات خود ما را در این مسیر یاری کنید. موضوع فعالیت ستاد، بازسازی عتبات عالیات و اماکن مذهبی عراق و دیگر کشورها و انجام خدمات علمی، فرهنگی، آموزشی، بهداشتی، عمرانی و فعالیتهای انسان دوستانه می باشد .

ستاد بازسازی عتبات عالیات بخش کاکی

جهت ارتباط بهتر با« ستاد بازسازی عتبات عالیات بخش کاکی» و بازگویی یخشی از فعالیتهای این ستاد این وبلاگ طراحی شده است امید است با نظرات و پیشنهادات خود ما را در این مسیر یاری کنید. موضوع فعالیت ستاد، بازسازی عتبات عالیات و اماکن مذهبی عراق و دیگر کشورها و انجام خدمات علمی، فرهنگی، آموزشی، بهداشتی، عمرانی و فعالیتهای انسان دوستانه می باشد .

درباره ستاد

عتبات عالیات عراق در طول یک قرن گذشته نه تنها مطابق زمان توسعه نیافتند بلکه بر اثر سیاست های سوء در حال تخریب بودند. با سقوط رژیم بعثی و امکان حضور عاشقان و مشتاقان زیارت اهل بیت علیهم السلام ، به همت جمعی از دوستداران اهل بیت علیهم السلام و متخصصین و معتمدین و خیرین، با استفاده از رهنمودهای مقام معظم رهبری ، ستاد بازسازی عتبات عالیات و پشتیبانی عراق در سال ۱۳۸۲ تشکیل گردید .

کلیات: نوع فعالیت ستاد، غیردولتی، داوطلبانه و غیرانتفاعی است و حوزه فعالیت آن بین المللی است و مدت فعالیت، از تاریخ تأسیس نامحدود است. مرکز اصلی آن درتهران میباشد.

موضوع فعالیت ستاد، بازسازی عتبات عالیات و اماکن مذهبی عراق و دیگر کشورها و انجام خدمات علمی، فرهنگی، آموزشی، بهداشتی، عمرانی و فعالیتهای انسان دوستانه می باشد .

منابع مالی و دارایی های ستاد از طریق قبول کمک های مالی داوطلبانه از سازمان های دولتی و غیر دولتی و سایر اشخاص خیّر و عاشقان بازسازی حرمهای مطهر تأمین می شود .

اهداف :

ستاد در طول فعالیت خود اهداف زیر را دنبال می کند :

۱- بازسازی و توسعه حرم های مطهر ائمه معصومین علیهم السلام و رسیدگی به اماکن مذهبی در کشور عراق ودیگر کشورها

۲- انجام فعالیتهای انسان دوستانه به مردم عراق و دیگر کشور ها در صورت نیاز و وجود منابع مالی با اولویت کشورهای اسلامی

وظایف و سیاست های اجرایی ستاد به شرح ذیل می باشد:

۱- جمع آوری آمار و اطلاعات و بررسی نیازمندی های فنی مهندسی در کربلا، نجف، کاظمین، سامرا، مسیب و کوفه

۲- اولویت بندی پروژه های بازسازی عتبات عالیات و طراحی و اجرای پروژه های بازسازی بر مبنای برنامه ریزی کوتاه مدت ،میان مدت وبلند مدت

۳- جمع آوری و هدایت نذورات مردمی و هماهنگی اقدامات داوطلبانه خیرین

۴- انجام فعالیتهای عمرانی، فرهنگی، آموزشی و بهداشتی




ستاد بازسازی عتبات عالیات بخش کاکی


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

توقیق مشارکت در این بازسازی عتبات عالیات  برای مردم نشان از علاقه مندی نسبت به اهل بیت عصمت و طهارت می باشد

این مطلب را اسدالله حاجیانی بخشدارکاکی درجلسه شورای اداری اعلام کرد و   با تاکید بر اهمیت باز سازی عتبات عالیات گفت :توقیق مشارکت در این امر برای مردم نشان از علاقه مندی نسبت به اهل بیت عصمت و طهارت می باشد.

حاجیانی با بر شمردن فعالیت موثر این ستاد در بخش کاکی درمدت کوتاه  افزود:لازم است تا اقشار مختلف مردم،کشاورزان ودستگاههای اداری بخش  در این امر معنوی مشارکت فعال داشته باشند و شرکت در ساخت عتبات عالیات تضمین کننده خیر دنیا و آخرت را به دنبال خواهد داشت و مردم شریف این خطه مانند سایر دیگر هموطنانمان در راستای کمک به بازسازی عتبات عالیات حضور پرنگ و همیشگی دارند

درادامه غلامعلی جمالی حاجیانی مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات بخش کاکی در جلسه  شورای اداری بخش کاکی که با حضور بخشدار و اعضای شورای اداری  در بخشداری تشکیل شد، گفت:مردم خداجوی بخش کاکی  همیشه در این راستا و با توجه به وسع مالی توانسته چه با کمک های نقدی و چه با حضورخود در بازسازی عتبات عالیات پیشقدم باشند.

حاجیانی با اهمیت بر شمردن این امر معنوی نسبت به مقدسات و عتبات عالیات گفت:با تدابیر و اقدامات مناسب در جهت کمک به عتبات عالیات در بحث باز سازی اماکن مقدسه تا به حال کارهای خوبی توسط ستاد بخش کاکی  انجام گرفته که این امر حاکی از نیت خیر خواهانه مردم را دارد.

مسئول ستاد بازسازی عتبات و عالیات کاکی با اشاره به اینکه خدمت به ائمه معصومین از سوی اقشار مختلف با عشق و علاقه خاصی صورت می گیرد، افزود:مسئولین و:فعالان این عرصه باید به فرهنگ سازی و تبلیغ اصولی در جهت کمک به ستاد عتبات عالیات گام های بیشتری بردارند.

وی با اشاره به اینکه ترسیم دور نمای کاری ستاد بازسازی عتبات عالیات یکی از ضروریات این امر خداپسندانه است تا مردم با شور وشوق بیشتری در این حوزه مشارکت داشته باشند، گفت:اگر چشم اندازها برای مردم‌ به نحو مطلوبی ترسیم و برای مردم تبیین شود مشارکت فکری آنان قطعا افزایش می یابد و در نهایت کارها با سرعت بیشتر و نگاه های کارشناسی تر به نتیجه می رسد.

جمالی حاجیانی افزود:امر بازسازی عتبات عالیات ائمه‌ (ع)بعنوان یک ضرورت راهبردی در جامعه اهل شیعه محسوب می شود و فرهنگ انفاق و بازسازی را باید در بین عموم بیشتر ترویج دهیم و لازم است به باورهای دینی مان نیز بیش از پیش توجه شود تا بتوان به قدم های اساسی در این راستا دست یابیم و با این کار می توانیم به ائمه (ع)نزدیکتر شویم و باید از این فرصت معنوی که بدست آمده استفاده کامل را ببریم چرا که باز سازی بارگاه امامان(ع) همیشگی (ع) نیست و نخواهد بود و این فرصت ها کوتاه است و باید این فرصت ها را غنیمت و مغتنم شمرد.

وی اضافه کرد :در بازسازی عتبات عالیات هر قدم خیری که بر داریم در درجه نخست اثرات آن به خود ما بر می گردد و متوسل شدن به آنان داری ثواب و اجر اخروی و دنیایی در پی دارد و باید این بستر برای شرکت همه اقشار جامعه فراهم شود چرا که ائمه معصومین(ع) متعلق به همه جهان اسلام هستند و ما نباید از دیگر شیعیان و افراد دیگر کشور ها در امر بازسازی عقب تر حرکت کنیم و واجب‌ است در این جهت تلاش وکمک بیشتری صورت گیرد تا بتوانیم پرچم اسلام را با این کار خود به اهتزاز در آوریم.

.

 

.

  • غلامعلی جمالی حاجیانی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی